چرا تنها داشتن گفتگوی مستقیم در سایتها کافی نیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 77
نویسنده : طراح

گفتگوی آنلاین و مستقیم یک "باید" است. بر اساس آمار، 31 درصد خریداران سرویس ها در انگلستان و ایالات متحده آمریکا اظهار می کنند که دوست دارند پس از یک گفتگوی آنلاین، سرویس مورد نظر را خریداری کنند.
همچنین بر اساس گفته های یکی از مشتریان در بازارهای دیجیتالی، او به یک سرویس دهندۀ خوب که از گفتگوی مستقیم استفاده می کند 73 درصد امتیاز می دهد. (جالب آنکه امتیاز دهی به پاسخگویی ایمیلی 61 درصد است در حالیکه پاسخگویی تلفنی را 44 درصد اعلام می کنند)
در هر حال باور عمومی و نتایج معیارسنجی ها بر این اساس است که تنها داشتن یک لینک به صفحۀ گفتگوی مستقیم کافی نیست. شما به عنوان سرویس دهنده لازم است تا پا را از این فراتر بگذارید. راه چیست؟ در یک کلام: بهینه سازی!
گفتگوی مستقیم که بسیاری از آن استفاده می کنند بر این فرض قرار داده شده که شما به آسانی و موثر با مشتریانتان در تماس باشید اما همچنین راهی خواهد شد برای ارتباط با هر شخص دیگری که شاید مشتری نباشد!
شما نیاز دارید تا در ارتباطی دوستانه و صمیمی تر مشابه همین راه (گفتگوی آنلاین) با مشتریانتان در تماس باشید. البته این موضوع ارتباطی به صفحۀ پرسش و پاسخ یا همان FAQ ندارد. ما در مورد یک رابطۀ شخصی تر گفتگو می کنیم. در اینجا به 3 راه سریعتر برای شخصی سازی گفتگوی آنلاین شما می پردازیم.
گفتگوی مستقیمتان را دوستانه تر کنید: زمانی که لازم است جذابیت داشته باشید!
گفتگوی مستقیمتان را با شرایط مورد نظر کاربر وفق دهید. با تجربه ای که از شرایط خاص بر وبسایتتان به وجود آمده و به دست آورده اید می توانید تاثیر به سزایی در گفتگویتان بگذارید.
برای مثال آیا شما تا کنون به صفحه ای خاص در یک وبسایت برخورده اید که بارگذاری آن بسیار زمان برده است؟ ممکنه این به خاطر اشکالات سرور اصلی باشد؟ یا تا به حال به صفحۀ پرسش و پاسخ های رایج وبسایتتان سر زده اید؟
تارنمای Sky یکی از بهترین مثال ها در این زمینه است. بخش گفتگوی مستقیم شان در یک صفحۀ مجزا باز نمیش و در همان صفحۀ اصلی می توانید گفتگو کنید. طوری که مشتری بتوانید در حین گفتگو از محصولات نیز بازدید کند.

گفتگوی آنلاین سایت اسکای


از تعارفات بی مورد بپرهیزید و عادی صحبت کنید.
مشتریان مختلف از مکان های مختلف می آیند. با صحبت کردن با این مردم به زبان خودشان، شما می توانید به طور مستقیم با آنها گفتگو کنید.
اگر شما یک مغازۀ فروشندگی در اسپانیا دارید، شما نمی توانید به مشتریان عربی زبان یا انگلیسی زبان کمک کنید، درسته؟ به همین ترتیب در مبحث گفتگوی مستقیم تحت وب هم باید بدانید که هیچ وقت این صفحه بسته نخواهد شد و نیاز است تا در زمان های متفاوت محلی به نحوی آن را پشتیبانی کنید.
یک مثال می آوریم. در واقع بهترین مثال سایت سالن کودکان یا همان Childrensalon است. با شناسایی آی پی و موقعیت جغرافیایی بازدیدکننده یا مشتری از سایت، نوار گفتگوی کناری سایت فعال شده و پیامی را به زبان او نمایش می دهد. ببینید:

گفتگوی آنلاین سایت سالن کودکان
صورتی که پاسخگوی صدها مکالمه خواهد بود
بسیاری از مشتریان احساس مالکیت و خودی بودن با برند شما دارند، چقدر خوب. گفتگوی ویدیویی (ویدیو چت) نیز یکی از بهترین ابزار برای ایجاد یک گفتگوی گرم و صمیمی و در جهت درگیر نمودن مشتری با شرکت شماست.
Schuh یک راه حل عالی برای این موضوع دارد. ویدیو چت آنها 2 انتخاب برای شما قرار می دهد: می توانید بین گفتگوی متنی یا ویدیویی آزادانه انتخاب کنید.
این حق انتخاب دادن به مشتری، احساس قدرت دهد. همچنین می توانید به آنان بگویید که تنها شما می توانید ما را به عنوان سرویس دهنده ببینید و ما چنین امکانی نداریم. این نیز به مشتری اعتماد به نفس خواهد داد.

گفتگوی مستقیم با وبکم
گفتگوی مستقیم یک ابزار عالی برای صحبت مستقیم با مشتریتان است و همچنین این قابلیت را دار که سریعا پاسخ مورد نظر را بگیرید. لایو چت می تواند همچنین مشتری شما را مطمئن سازد که گوش های شما شنوای آنهاست.
با شخصی تر و راحت تر جلوه دادن پنل گفتگوی مستقیم، می توانید کسانی در هدف قرار دهید که به دلیل مشخص و خاص به وبسایت شما آمده اند. شبیه یک دستیار یا همکار فروشگاهی در یک فروشگاه محلی، شما می بایست بدون پرحرفی زیاد با مشتریان گفت و گو کنید.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: